maandag 23 april 2012

Lentefeest PAM

We hebben het gedaan, we zijn er geweest en hebben een gezellige avond gehad.
Leuke mensen leren kennen, dat vooral.
Het begin van de avond was niet helemaal mijn "ding", om het zo uit te mogen drukken, maar ik kan begrijpen dat het wel het ijs breekt voor een hoop mensen om wellicht later op de avond toch nog even een babbel met elkaar te gaan maken. Ik ben meer passief in die dingen, helpt ook wel dat ik niet op zoek ben naar contacten met de nadruk op polyamorie.

Ik kijk graag naar mensen, geniet van de diversiteit en vooral hoe verschillend mensen kunnen genieten op een avond als deze. De een is meer een type om rond te fladderen en met veel mensen een korte babbel te hebben waar de ander druk bezig is het, wellicht eerder gemaakte (virtuele) contacten verder uit te breiden en zich voornamelijk op een persoon richten.

Ook de diversiteit van dansen heeft me bijzonder gefascineerd, ik ben zelf niet het "voetjes van de vloer" type maar kan heerlijk genieten van de ingetogen of juist heel uitbundige manier waarop mensen zich kunnen laten meevoeren op de maat van de muziek.

Wat mij vooral opviel was dat er een duidelijke tweedeling gemaakt zou kunnen worden als je de aanwezige mensen bekijkt, dit geheel zonder te oordelen!
Er is duidelijk een groep te onderscheiden die polyamorie beleven als iets dat dicht in de buurt ligt van dingen als meditatie, verheven gevoel, geestelijke vrijheid en alle kernwoorden die je in die richting zou kunnen plaatsen. De andere groep zijn de mensen die het meer tegenover gesteld bekijken. Meer "aards" als je het zo mag benoemen. Ik weet dat ik hierin een tweedeling maak die voor de individu niet opgaat. Toch durf ik deze opdeling te maken.
Als ik mezelf qua persoon zou moeten indelen, en dat is niet meer dan logisch als ik dat doe, zou ik mezelf in de meer aardse groep plaatsen. Ik zie dingen zoals ze zijn en bepaal daar mijn waardeoordeel over, zet het in een voor mij begrijpelijk kader en kan er op die manier mee leven. Ik zie niet dat meditatie, astrologie en andere ontastbare dingen mij persoonlijk zouden kunnen helpen bij het begrijpen van de aardse dingen. Die moeten logisch zijn voor mij, terug te brengen naar hapklare brokken om ze op die manier te kunnen verwerken.

Toch vraag ik me af hoe ik in het leven zou staan als ik meer aan de andere kant van de schutting zou kijken en bezig zou gaan met dingen als meditatie en eens om de hoek zou gaan kijken bij bijvoorbeeld tantra.
Ik sta er voor open. Maar eens met Eline over hebben misschien.

Terug naar het feest. Als monogame man beleef je een avond als deze toch op een andere manier dan menig ander man of vrouw aanwezig die avond. Er waren duidelijk stellen, maar ook mensen die openstonden nieuwe mensen te ontmoeten. Ik zag dat allemaal vanaf de zijlijn gebeuren. Een bijzondere leuke ervaring die zeker vraagt om er de volgende keer wellicht weer bij aanwezig te zijn.
Wie weet ken ik tegen die tijd wat meer mensen die tijdens het feest aanwezig zijn.

Nu maar eens goed gaan slapen en de nieuwe indrukken de kans geven hun plaats te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten